
Landelijk is er een bedrag van 9,5 miljoen opgehaald.
(pr)Clubs uit Haarlem halen 107.442 euro op met Grote Clubactie
HAARLEM/BLOEMENDAAL Ruim 300.000 verkopers zetten zich de afgelopen maanden in om loten te verkopen tijdens de Grote Clubactie. In Haarlem lukte het verenigingen om in totaal 107442 euro op te halen. In Bloemendaal lukte het verenigingen om in totaal 9858 euro op te halen. Landelijk deden zo’n 5.300 verenigingen mee met de Grote Clubactie. Samen haalden zij dik 9,5 miljoen euro op door meer dan 3 miljoen loten te verkopen. De deelnemende clubs verbreken hiermee alle records.
Dit jaar deden in Haarlem de volgende clubs mee en zij haalden de volgende bedragen op. Hiervan gaat 80% naar de club.
Onder andere: Sportclub HLC 19161 euro, DSS RKVV 10689 euro, Onze Gezellen RKVV 9558 euro, Sportvereniging Bato-Haarlem 7497 euro, HC Haarlem 6921 euro, Honk- en Softbalvereniging Kinheim 5859 euro, Rugby Football Club Haarlem 5793 euro, Dansvereniging D.S.G. 5586 euro, Stichting Sport Karate Kenamju 4521 euro, VV Schoten 3192 euro.
Dit jaar deden in Bloemendaal de volgende clubs mee en zij haalden de volgende bedragen op. Hiervan gaat 80% naar de club.
Bloemendaal- BVC Bloemendaal 3930 euro, Scouting Kon-Tiki 1536 euro, Bennebroek - SV Blijft Steeds Moedig 2355 euro, Vogelenzang - Sportvereniging Vogelenzang 2037 euro.
MEER CLUBS “Dit is de grootste opbrengst in de 48-jarige geschiedenis van de Nationale Grote Clubactie.” Directeur Frank Molkenboer kan zijn geluk niet op: “Ik ben supertrots dat iedereen zo zijn best heeft gedaan. Juist in deze moeilijke tijden is dit soort saamhorigheid belangrijk.” De afgelopen jaren daalde het aantal clubs dat deelnam aan de Grote Clubactie. Die trend is volgens Molkenboer nu “krachtig doorbroken”. Dit jaar doen er zelfs weer meer clubs mee dan vorig jaar. “Dit laat zien dat de loterij nog steeds springlevend is. En dat is fijn, want ook in de toekomst hebben verenigingen onze loterij keihard nodig om financieel gezond te blijven.”
ONLINE Verkopers gingen dit jaar nog steeds ‘ouderwets’ langs de deuren, waarbij voldoende afstand werd bewaard. Daarnaast werden vanwege de coronacrisis krachtige nieuwe online middelen ingezet. Zo kon de verkoop volledig coronaproof doorgaan. Met succes, in totaal werden 3.173.719 loten verkocht, waarvan maar liefst 1,2 miljoen loten online. De verkopers bleken digitaal enorm creatief: QR-codes, e-mail, social media en WhatsApp werden ingezet om loten te verkopen. Duizenden video’s werden online gedeeld om familie en vrienden aan te zetten tot het kopen van een lot of anderen te enthousiasmeren. Voor het eerst gebeurde dit ook via TikTok. Kinderen deelden talloze filmpjes met de hashtag #groteclubactie.
VERENIGING GESTEUND? Niet alleen voor de deelnemende clubs, ook voor alle mensen die een lot hebben gekocht, is het een bijzonder jaar. Er zijn dit jaar namelijk veel meer prijzen te winnen en de prijzenpot is aanzienlijk verhoogd. De winkans is dit jaar zelfs 1 op 10. Check uw lot(en) vanaf 10 december via de lotchecker op clubactie.nl om te kijken of er een prijs op is gevallen.