Afbeelding
Eigen Foto

Meer dan 500 inzendingen voor fotowedstrijd ‘Zie Jezelf Anders’, prijsuitreiking online te volgen

Kunst

HAARLEM Het Frans Hals Museum maakt maandag 22 maart de winnaars van de fotowedstrijd ‘Zie Jezelf Anders’ bekend met een online prijsuitreiking. Uit de meer dan vijfhonderd ingezonden foto’s kiest de jury een top-3 die in het museum tentoongesteld zal worden. De winnaar krijgt tevens een persoonlijke fotoworkshop. Wie deze wint en welke foto’s een plaats in het museum krijgen, is te zien tijdens de spannende onthulling, opgenomen in het museum met Ann Demeester, Angela Tellier en Kirsten. De prijsuitreiking is maandag 22 maart vanaf 19:00 uur te bekijken via www.franshalsmuseum.nl/fotowedstrijd

Het Frans Hals Museum organiseert de fotowedstrijd in samenwerking met kunstenaar Angela Tellier om bezoekers online te blijven inspireren tijdens de lockdown. Dat er behoefte is aan zo’n creatieve activiteit voor thuis, blijkt uit de meer dan 500 inzendingen van mensen die de uitdaging van de wedstrijd hebben aangenomen: maak een zelfportret zonder de nadruk te leggen op je gezicht.

De jury is overweldigd door het aantal inzendingen en de kwaliteit ervan. Er zijn meer dan vijfhonderd foto’s ingestuurd. Er is duidelijk te zien dat de deelnemers met veel plezier aan de slag zijn gegaan met de opdracht. “Er zitten zo veel ontzettend mooie en goede inzendingen tussen. Het kiezen van een winnaar wordt een pittige klus voor de jury”, vertelt kunstenaar en jurylid Angela Tellier. Samen met de andere juryleden - museumdirecteur Ann Demeester en Kirsten, 12 jaar oud en lid van de Haarlemse Kinderraad - beoordeelt zij alle foto’s op originaliteit, verhaal, techniek en plezier. De top-3 krijgt een ereplaats in Studio F, de plek midden in het museum waar bezoekers zelf aan de slag kunnen zodra het museum weer geopend is. De hoofdprijs is een persoonlijke fotoworkshop van Angela Tellier in de nieuwe coronaproof workshopruimte Studio H.

Op de Facebookpagina en het Instagram-account van het Frans Hals Museum wordt tot aan de prijsuitreiking regelmatig een aantal van de meest verrassende inzendingen in de schijnwerpers gezet. Door de ingezonden foto’s op Facebook en Instagram te delen met @franshalsmuseum, maken deelnemers dus nog kans om alvast in dit online museum tentoongesteld te worden.

advertentie