Afbeelding
Foto: Pixabay

De beste tips voor het organiseren van het perfecte bedrijfsfeest

Partnercontent

Bedrijfsfeesten worden geclassificeerd als elke informele, sociale of zakelijke gelegenheid die wordt georganiseerd en gefinancierd door een bedrijf. Bedrijfsevenementen kunnen veel verschillende soorten evenementen omvatten. De twee hoofddoelen van het evenement zijn het promoten of op de markt brengen van het bedrijf dat het organiseert, of het bevorderen van een gevoel van verbondenheid en voor zijn werknemers. Daarom is een bedrijfsfeest Amsterdam zeker een aanrader. Om dit te organiseren, kun je de onderstaande tips gebruiken!

Locatie

Het maken van de juiste keuze als het gaat om een zaal huren Amsterdam is cruciaal. Het maakt niet uit hoe georganiseerd je bent of wat voor geweldig entertainment je ook hebt geboekt, als de locatie niet aan bepaalde behoeften voldoet, zal het evenement falen. De volgende zijn goede uitgangspunten om te gebruiken bij het starten van je zoekopdracht:

  • Capaciteit - heeft de locatie de juiste grootte voor je gastenlijst?
  • Locatie - is het toegankelijk, goed voor taxi’s en openbaar vervoer? Als dat niet het geval is, moet je misschien overwegen om bussen te huren.
  • Faciliteiten - is het PA-systeem modern en functioneert het? Mogelijk heb je apparatuur nodig voor toespraken, presentaties en live-entertainment.
  • Flexibiliteit - zal de locatie zijn pakketten aanpassen aan je behoeften? 

Budget

Bovenaan je lijst met urgente en belangrijke zaken zou naast het regelen van een locatie voor je bedrijfsfeest ook het instellen van het budget moeten staan. Het is echt heel belangrijk om zo vroeg mogelijk te weten hoeveel geld je te besteden hebt. Dit heeft namelijk de grootste impact op het soort bedrijfsfeest dat je organiseert. Eigenlijk speelt het budget zelfs een rol in de zalen die je kunt huren, bepaalde locaties voor je bedrijfsevenement zouden bijvoorbeeld buiten je budget kunnen vallen. Ook moet je het budget toewijzen. Ga hierbij uit van wat het belangrijkst is voor je bedrijf, de cultuur en de verwachtingen van je collega’s.

Soort

Als het erom gaat te beslissen wat voor soort feest je geeft, zijn hier de belangrijkste dingen om te overwegen bij het organiseren van je bedrijfsfeest: 

  • Hoge of lage impact?
  • Dag, nacht of allebei?
  • Maatwerk of pakket?
  • Eten, dansen of allebei?
  • Gedeeld of exclusief?
  • +1en?
  • Ticket of gratis?

Datum

Locaties in Amsterdam lopen snel vol, vooral tijdens het feestseizoen. Dus het bevestigen van een datum zou het volgende moeten zijn dat je doet. Traditioneel zijn donderdagen de meest populaire dagen voor bedrijfsfeesten in Amsterdam, omdat ze geen persoonlijke tijd in beslag nemen. Vrijdag komt een goede tweede. Houd echter geen rekening met dagen eerder in de week, ze zijn meestal goedkoper en bieden meer flexibiliteit als het gaat om het kiezen van een locatie. Het hangt allemaal af van je bedrijfscultuur (en of je denkt dat je collega van de boekhouding blij zal zijn met het sorteren van de loonlijst met een kater!). Een snelle en gemakkelijke manier om de datum in te stellen, is door zoiets als een doodle-enquête te maken met een paar eerste data waar iedereen uit kan kiezen.

advertentie