Afbeelding
Bas Banga

Haarlem Marketing start campagne om doordeweekse stadsbezoeken te stimuleren

Recreatie

HAARLEM Haarlem Marketing heeft de landelijke Haarlem Midweek-campagne gelanceerd. Hiermee wil ze Nederlandse bezoekers verleiden doordeweeks in Haarlem te verblijven. Bezoekers worden uitgenodigd om van maandag tot en met donderdag, de vier pijlers van Haarlem te ontdekken en zodoende te genieten van wat Haarlem allemaal te bieden heeft. 

Een midweek Haarlem biedt de ultieme kans Haarlem in alle rust te ervaren. Om het doordeweekse verblijf te stimuleren, bieden diverse Haarlemse hotels voordelige midweekarrangementen aan. Ook de Haarlemse culturele instellingen, toeristische toeleveranciers, cafés en restaurants sluiten aan bij deze midweekcampagne en bieden bezoekers een gastvrij welkom. Bezoekers ontvangen bij het inchecken in het hotel een Haarlemse tas vol tips en extra’s voor een heerlijke midweek in Haarlem. 

De focus in de Haarlem Midweek-campagne ligt op de pijlers gastronomie, winkelen, cultuur en de omgeving van Haarlem. Met diverse online- en offline uitingen toont Haarlem Marketing de diversiteit en aantrekkelijkheid van Haarlem op het gebied van onder meer restaurants, cafés, culturele organisaties en de winkels in onder andere de Gouden Straatjes. Zo is er in het cultuurblok van de NPO de komende twee weken een tv-commercial te zien waarin de vier pijlers van Haarlem in beeld worden gebracht. 

Op de website visithaarlem.com/midweek staan blogs vol inspiratie voor de ideale midweek in Haarlem. Activiteiten en een bezoek aan een museum kunnen voorafgaand aan het bezoek makkelijk en snel geboekt worden via het Haarlemse boekings- en reserveringssysteem Haarlem Tickets. Wanneer men een midweek boekt begint de voorpret al direct doordat het bezoek via het platform al kan worden uitgestippeld. 

De campagne Haarlem Midweek is onderdeel van het marketingplan ‘Duurzaam Herstel Bestemming Haarlem’, mede gefinancierd door gemeente Haarlem en cofinanciering van BIZ Binnenstad. Dit plan focust zich op het trekken van bezoekers (jong en oud) naar de juiste plek, op het juiste moment. Enerzijds richt Haarlem Marketing zich op het verhogen van herhaalbezoeken uit de regio en anderzijds op meerdaags nationaal bezoek. 

Haarlem Marketing Haarlem Marketing is de citymarketingorganisatie van de stad Haarlem. VVV Haarlem, Anno Haarlem en Haarlem Convention Bureau zijn onderdeel van Haarlem Marketing. Kijk voor meer informatie over de Haarlem Midweek-campagne en een overzicht van de speciale midweek hotelarrangementen op www.visithaarlem.com/midweek.

advertentie