Afbeelding
Archief

Ziggo stopt analoge televisiesignaal in regio Zandvoort

Wonen

ZANDVOORT De regio Zandvoort/Bentveld maakt in de nacht van maandag 15 maart op dinsdag 16 maart de overstap van analoge naar volledig digitale kabeltelevisie. Ziggo startte in maart 2018 haar ‘’Schakelmee’’ campagne met het omschakelen naar volledig digitale kabeltelevisie en inmiddels kijken al ruim 3,2 miljoen Ziggo klanten volledig digitaal. Ziggo heeft op een plaatje aangegeven om welke plaatsen het gaat (zie afbeelding hieronder). In veel andere plaatsen in Noord-Holland stopte het analoge signaal vorig jaar al. 

Ziggo is nog de enige aanbieder van analoge tv. Het analoge tv-signaal is inmiddels in het grootste deel van Nederland uitgezet: meer dan driekwart van de Ziggo klanten kijkt al volledig digitaal. De komende maanden stopt Ziggo ook in de laatste regio’s met het doorgeven van het analoge tv signaal.

Via digitale kabel-tv levert Ziggo overal televisie in digitale kwaliteit aan al haar klanten. Verreweg het grootste deel van de klanten kijkt al wel volledig digitaal tv. In elke regio informeert Ziggo de klanten ruim van tevoren over het moment van de omschakeling in hun buurt. Ziggo klanten kunnen zelf controleren of ze al digitaal televisiekijken. Dit kan door de televisie op kanaal 14 te zetten. Verschijnt de zender Ziggo Sport in beeld, dan kijkt men al digitaal. Is er op dat kanaal een andere zender te zien, dan wordt er nog analoog gekeken. In dat geval kan de klant via ziggo.nl/schakelmee meer informatie vinden over hoe mee te schakelen.


De plekken waar binnenkort het analoge signaal stopt. 
Bron: ZiggoVodafone

EXTRA ZENDERS Na de omzetting van analoge naar digitale ontvangst krijgen Ziggo klanten er ook extra zenders bij, waaronder Ziggo Sport. Ook ontvangen zij alle regionale zenders van Nederland. Bovendien zijn NPO 1, 2 en 3 voortaan in HD-kwaliteit te bekijken. De overstap naar digitale kabel-tv heeft geen invloed op de abonnementskosten, deze blijven gelijk aan het abonnement dat de klant al heeft.

ONDERSTEUNING Klanten ontvangen een brief of e-mail waarin verdere informatie staat. Om klanten te helpen met de omschakeling zet Ziggo extra medewerkers in op de callcenters en bestaande servicepunten.

advertentie